0

Edelweiss

Read more

Edelweiss – Bab 5

TANGAN kirinya mencapai muk berisi air kopi manakala tangan kanannya masih ‘melekat’ di tetikus komputer riba dan matanya pula masih di dada komputer riba, membaca e-mel balasan yang dihantar oleh pihak pemaju; Gemilang Maju Sdn Bhd. Muk dibawa dekat ke bibir. Dia mencicip sedikit air kopi panas. Hurm sedap! Kemudian tumpuannya kembali diberikan kepada Perjanjian…

Read more

Edelweiss – Bab 4

“TOLONG beritahu sikit kenapa you tak nak pergi beli barang hantaran kat OU tapi gigih nak memandu ke sini?” OU atau One Utama tu punyalah dekat dari d’Cengkih tu haaa! Golek-golek (bak kata Dania) pun boleh sampai tahu? Ini sanggup pula si Thaqif ni memandu ke Pavilion semata nak beli barang-barang hantaran. “You nak kita…

Read more

Edelweiss – Bab 3

SEMINGGU berlalu sejak perbincangan (bukanlah perbincangan, tetapi lebih kepada perutusan) majlis perkahwinan Ijah dan Thaqif, Ijah masih lagi rasa terkejut. Mommy dah mulakan beberapa persiapan seperti melantik perancang perkahwinan, menghabiskan entah berapa puluh ribu untuk perhiasan dalaman rumah termasuklah bilik Ijah dan macam-macam lagi. Gara-gara persiapan mommy yang terlebih teruja, pagi ini Ijah perlu ke…

Read more

Edelweiss – Bab 2

MALAM itu semasa dia sedang sibuk menonton televisyen bersama teman-teman serumahnya, telefon bimbit peribadinya berbunyi. Diha yang duduk berdekatan meja kopi memanjangkan leher bagi melihat siapakah yang menelefon Ijah malam-malam begini. “Ijah, mommy kau telefon.” Suara Diha berjaya menarik perhatian Ijah dari kaca televisyen. Diha menghulurkan telefon bimbit Ijah kepada tuannya. “Mommy?” Telefon bimbit bertukar…

Read more

Edelweiss – Bab 1

“Jika diberikan mesin masa, dia mahu kembali ke masa lalu, ketika dia masih belum mengenali Thaqif” – Ijah   DIA sedang menaip draf Perjanjian Jual Beli apabila dia terdengar ketukan di pintu biliknya yang sentiasa terbuka itu. Senyuman manis Durrah, pembantunya menyapa pandangannya. “Dah boleh turun ke, Durrah?” Dia tahu tujuan Durrah mengetuk pintu biliknya….

Read more

Edelweiss – Prolog

DIA berdiri tercongok di situ. Raket tenis di tangan kiri dibuat tongkat bagi menyokong badannya. Tangan kanan diangkat separas muka. Lima setengah petang. Dah setengah jam aku menunggu kat sini. Batang hidung mentor aku pun tak nampak. Coach, apa ni? Dah la saya tak kenal siapa mentor saya. Bertambah haru jadinya bila coach tiba-tiba ada…

Showing all 6 posts