0

Hanin Lufya

Read more

Hanin Lufya – Bab 5

Telah terpaut hati padamu BICARA Hanin bagaikan terngiang-ngiang di cuping telinga. Tak dapat dilupakan walaupun ketika tidur. Bahkan suara Hanin bagaikan mimpi ngeri yang asyik diulang dengar membuatkan lena Huzir jadi tidak menentu. Mana nak menentu kalau dia asyik terjaga di tengah malam lantaran mimpikan Hanin dan Faliq. Sungguh kali ini hidup Huzir boleh diibaratkan…

Read more

Hanin Lufya – Bab 4

Suka kamu, cinta kamu, tapi kamu tak pernah peduli DIA tidak mahu menjadi seperti orang lain yang suka membuat andaian sendiri. Dia kena dengar sendiri cerita sebenar daripada mulut Hanin. Sepahit apa pun sebuah kenyataan dia akan cuba cekalkan diri. Dia akan buktikan pada Hanin dia tak main-main dengan Hanin. Dia… “Buat apa kat sini?”  Fuh!…

Read more

Hanin Lufya – Bab 3

Lama sudah aku mencari, terjumpa kamu seperti singa PELANGGAN di kedai makan Puan Nik ramai seperti biasa. Hanin di bahagian dapur. Buat kerja mencuci pinggan mangkuk. Seperti yang telah dipersetujui bersama, Salmah dengan paksa rela berhenti kerja. Dua hari lepas merupakan hari terakhir Salmah bekerja di kedai Puan Nik. Hanin sunyi bekerja di situ tanpa Salmah,…

Read more

Hanin Lufya – Bab 2

Hati-hati serahkan hati, tersalah serah hatimu berkecai  MAK tak payahlah pergi kerja esok. Biar Hanin aje kerja. Mak tu bukan sihat sangat.” “Mak kuat lagi, Hanin.” “Mak jangan cakap macam orang tak sedar diri. Jangan nak perasan mak masih muda. Mak tu dah tua. Kalau pengsan dekat tempat kerja siapa susah? Kita ni bukan ada…

Read more

Hanin Lufya – Bab 1

Hati tak suka banyak curiganya  PUKUL 6:00 petang. Restoran Puan Nik baru saja ditutup. Keluar dari restoran, Hanin menuju ke basikal yang diletakkan di belakang restoran. Dirantai pada sebatang tiang. Sebuah basikal buruk yang dibeli dengan seorang jiran sekampung yang duitnya bergepuk-gepuk sehingga basikal yang dimiliki orang itu saja ada empat lima buah. Macam-macam jenis…

Showing all 5 posts